רכב חצי זחלילי זה, מדגם P17, הידוע גם כ"סהר הכסף",
רכב חצי זחלילי זה, מדגם P17, ידוע גם כ"סהר הכסף"
רכב חצי זחלילי זה, מדגם P17, הידוע גם כ"סהר הכסף", הוא רפליקה של הרכב של אודאין-דובריל, , סגנו של מוביל משלחת המחקר השלישית של סיטרואן. משלחת "המסע הצהוב" חולקה לשתי קבוצות: קבוצת סין וקבוצת פמיר. הקבוצה השניה, שצוידה ברכבי P17 כמו זה, נסעה מביירות ל"דלת המערבית של בייג'ין" ב-315 ימים (4 באפריל 1931 עד 12 בפברואר 1932), מרחק של 12,115 ק"מ. המסע הצהוב הגיע בעקבות שתי משלחות מחקר מדעיות אחרות שאורגנו על ידי סיטרואן - ב-1922 המסע הראשון לחצית הסהרה, ו"המסע השחור" ב-1924. הצילומים, הציורים והסרטים מהרפתקאות אלו עדיין מעוררים דגדוג נעים של הרפתקה בכל מי שרואה אותם. כמובן, לרוב כלי הרכב החצי זחליליים של סיטרואן היו שימושים מקובלים יותר - גרירת עצים או תותחים, עבודה בשדות או הסעת תיירים באתרי ספורט חורף.